E. KANDOLO RÉPOND À LUCIE EYENGA À POPOS DE LA CHANSON AYANT DROIT
Référence : https://www.mbokamosika.com/2021/09/chanson-souvenir-ayant-droit-wuta-mayi-t.p.o.k.jazz.html
Ndeko Lycie Eyenga,
Ngai wana, nazongeli yo lisusu. Olobi nini?
Lycie Eyenga : En disant ceci, je croyais que vous allez mettre des textes expliquant l'origine Judéo-chrétienne des noms des enfants de Mobutu nés durant la période du Recours à l’Authenticité.
Emmanuel Kandolo : Soki na comprendre yo malamu, olingi koloba que yo moko oyebi origine ya ba prénoms judéo-chrétiens na ekolo na biso te ? Ndeko, la réponse est simple. Christianisme nde ekumbela biso ba prénoms judéo chrétiens. Yango wana, à l’opposer, authenticité elingi, tozongela bo nkoko bua biso.
Kokamua ! Yo moko okomi très bien boye : « Recours à l’Authenticité ». Mais yango elingi koloba : Tozongela bo nkoko.
Ndeko Lycie Eyenga : Le long bla bla bla bla que je viens de voir, me pousse à croire que vous avez un problème.
Emmanuel Kandolo : Le bla bla bla n’est jamais visuel même dans la meilleure fiction. Qu'à cela ne tienne, oui ! J’ai effectivement un fondamental problème : Non à la falsification de notre Histoire. Tozala nde animer na perspective ya kolobela yango ou kobeta yango na lolenge esengeli en complémentarité ya ba connaissances immédiates mpe na regards éloignés. ! Yango nde fondement ya Mbokamosika. Intérêt collectif na biso ezali R.D.Congo rien que la R.D.Congo, mboka ba nkoko na biso!
Ndeko Lycie Eyenga : Les enfants de Mobutu ont-ils ces prénoms oui ou non?
Emmanuel Kandolo : Je pense que ozali kolobela ba enfants oyo Président Mobutu aboti na mama Bobi Ladawa? Soki boye, la réponse est oui ! Na reprendre lisusu ba prénoms na bango : François-Joseph mpo na, Nzanga, Albert-Philipe mpo na, Giala, Francisca mpo na, Toku.
Ndeko Lycie Eyenga : Si non, où avez-vous trouvé ces noms?
Emmanuel Kandolo : Neti eyano ezali oui, motuna oyo ekomi sans objet. Boye te ?
Ndeko Lycie Eyenga : Ces enfants sont-ils nés durant la période du Recours à l’Authenticité?
Emmanuel Kandolo : Bana oyo tozali kolobela il s’agit de Nzanga Mobutu, abotami na 1970. Giala abotami na 1971, mpe Toku na 1972. Seul, Ndokula, oyo abotami na 1975, nde nakomi prénom na ye te. Wana esengeli otuna ndeko C. Kim mpo ye nde azali ko continuer koyebisa biso que Président Mobutu abandaki kopesa bana ba ye ba prénoms judéo-chrétiens en violation perpétuelle ya loi.
Namoni que olingi kotanga ba textes ya loi te, s’il vous plaît, sala mua effort mpo na ba ndeko bazali kolanda biso ba comprendre makanisi ma yo mpe nini oyo ezali polele te selon la loi.
Ordonnance-loi n° 73/022 du 20 juillet 1973 relative au nom des personnes physiques.
Article 16
Tout Zaïrois qui avant l'entrée en vigueur de la présente loi, porte un nom d'origine étrangère doit y renoncer.
Il est tenu aussi de renoncer à l'usage de son (ses) prénom(s).
Na mokuse, artcle 16 esakoli boye : à partir ya 20 juillet 1973 nde loi eboyi ba kombo ya ba paya tout comme ba prénoms judéo-chrétiens.
Ndeko Lycie Eyenga : Dans votre long bla bla bla des textes juridiques, qui est censé donner le nom à ses enfants?
Emmanuel Kandolo : Il ne s’agit pas, comme vous le dites, de long bla bla bla. Nazali kolobela ba textes législatifs zairois oyo ezali ko viser personne physique ya droit privé zairois na molongo ya codification civile na yango.
Loi na biso elobi boye na ba articles oyo nazongiseli yo
Articles 16 à 20 de l’Ordonnance n° 73/079 du 14 février 1973 portant mesures
d’exécution de la loi n° 72/002 du 5 janvier 1972 relative à la nationalité zaïroise (J.O., 1er août 1973)
Loi n° 73/022 du 20 juillet 1973 relative au nom des personnes physiques. (Journal Officiel du 15 novembre 1973).
Article 3
S'il doit être attribué à une personne un nom déjà porté par un membre de sa
famille, il sera ajouté à ce nom un ou plusieurs autres éléments.
Toutefois, le premier élément : du nom de l'enfant doit être le même que celui de son père
ou de toute autre personne qui exerce autorité paternelle conformément à
l'alinéa 2 de l'article 5 ci-dessous.
Loi n°87-010 du 1er août 1987 portant Code de la Famille. (Journal Officiel, 15 août 1987).
Article 59
L’enfant porte dans l’acte de naissance le nom choisi par les père et mère. En cas de désaccord, le père confère le nom.
L’enfant porte dans l’acte de naissance le nom choisi parses parents. En cas de
désaccord, le père confère le nom.
Traduction : Tata na mama na muana nde bakopesa muana kombo. Soki bayokani te na kombo nini esengeli bapesa muana, dans ce cas, tata na muana nde akozua décision ya suka ye moko mpo na kopesa muana kombo. Soki muana azui kombo, yango nde ekokomama na buku ya mbotama (acte de naissance).
Acte de naissance ezali na bureau ya état civil ya chaque Zone
Ndeko Lycie Eyenga : Dans la vie, de fois, il faut éviter de justifier l'injustifiable.
Emmanuel Kandolo: Ozali kosala ngai reproche sans cause réelle! Na justifier le justifiable en recourant na loi. Justement, nayanoli na mituna mia yo na maye mpe lolenge loi elobi.
Souffrir que point faible na ngai ezali ba affirmations gratuites et non vérifiables ! Cependant, kumba ngai intellectuellement na oyo mibeko milobi. Soki na mupepe, wana, nazali kuna te.
Totikala na oyo authenticité elingaki. On ne peut pas reprocher na Président Mobutu qu’azali ko violer loi, tout en ignorant la dite loi oyo Président a violer. Donc : olingi ko justifier violation ya loi na loi te !!! Sika, soki omemi likambo oyo na justice, avocet na yo ako argumenter selon mupepe ou selon oyo loi elobi?
Patriotiquement,
Emmanuel Kandolo