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Publié par Messager

La veuve a- t-elle  sa part d'héritage après le décès du mari en RDC? À priori oui, si l'on se réfère à la loi, et principalement au droit civil et au code (ex-) zaïrois de la famille. Nous nous souvenons encore des textes de loi que notre ami Emmanuel Kandolo avait repris lors du débat sur la dot. Tous les régimes du mariage  y étaient clairement détaillés: association des biens, séparation des biens, etc, etc.
Mais sur le plan pratique, force est de constater que généralement, une femme mariée a toujours été considérée par les différentes tribus congolaises  comme une personne "étrangère" à la famille du mari ,qu'il faut écarter de l'héritage, parfois avec ses enfants.
Du coup, le problème de la dot sur lequel nous avions longuement épilogué revient. Que représente-t-elle  vraiment? Un symbole comme certains l'avaient soutenu ou "un achat de la femme par la famille du mari"  comme avaient noté les colonisateur ?
Une anecdote : Dernièrement un membre de ma belle famille est mort à Kinshasa, laissant deux femmes et plusieurs enfants. Après le deuil qui s'est déroulé dans sa propre parcelle sous la supervision de son petit frère, ce dernier s'est emparé de la voiture Audi légèrement en panne, que le fils aîné du défunt avait envoyée à son père et à sa mère. Comme si cela ne suffisait pas, il a intimé l'ordre au fils aîné de lui envoyer rapidement de l'argent pour procéder à la réparation de la voiture de son grand frère. D'aucuns diront que c'est un cas isolé. Mais qui d'entre-nous n'a jamais assisté à Kinshasa ou ailleurs au Congo au déguerpissement de la veuve de la parcelle par les frères du mari?
Pourquoi nos US et COUTUMES prennent-ils le dessus sur le droit ?

Messager



LOPANGO YA BANA NA NGAI, par L'OK-JAZZ

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J
Cette chanson traduit la paix, l'amour et la religiosité qui ont presidé à la creation du monde
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M
<br /> Soki muasi na mobali bakabuani, tomonaka, mobali akobotola biloko na ye asombelaki muasi, de fois akobebisa yango, alors ke ezali ye moko motu aniokuamaki po nakoluka falanga ya kosomba biloko<br /> yango, bongo soki mobali akufi, ba famille ya mobali, bazali pe batu, makanisi ekokoma ndenge na ndenge, soki totikeli muasi oyo ndaku, akokotisa mobali mosusu na ki MARIO awa, akoya kobota bana ya<br /> mobali mosusu awa, po na ko vivre BOSOTO nionso wana te, eleki malamu, muasi apona mobali na famille na biso kaka, ou alors azonga na famille na bango.<br /> MARIO<br /> <br /> <br />
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P
<br /> Ba historiens baloba biso nionso towutaki na Egypte, berceau de l´humanité, bongo tangu ba egyptiens balobi : le sentiment le plus proche de l´amour, c´est la haine. Allez-y comprendre quelque<br /> chose, dans le comportement de leurs descendants congolais.<br /> Mokolo ya libala, baboti balobaka, Amour ya bana esali lelo ba familles mibale, tokutana, tosangana, to croisser ba chemins na biso, et quelque part le vieux Kasongo (ancien musicien de Bankolo<br /> Miziki, à ne pas confondre avec l´actuel vieux Kasongo) ayemba : Libala liboso nde sukali, ekomi na kati, ngayi ngayi, mpe na suka bololo, lokola ya ngai na yo.<br /> Ba pessimistes baloba, l´amour c´est l´affaires des idiots, l´amour tue.<br /> Humania comedia, la comédie humaine.<br /> Ezali bongo ngai POLO motu nawuti kopesa mua ba réflexions oyo..<br /> <br /> <br />
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E
<br /> MOTO SOKI AKOLI NA EZALELI, BANDA BOMUANA NA YE, AKOKI KOSILISA YANGO NA MOKOLO MOKO TE, TIKA YE ASALA.<br /> EZALELI YA BATO EWUTAKA NA BOKOKO, BA NKOKO NA BISO YA MBOKA CONGO-KINSAHSA.<br /> Franchement, ezali mua pasi po situation wana esila, surtout na biso ba congolais, on dirait ezali lisusu kokoma de pire en pis.<br /> Soki grand-frère akufi, bakokamata muasi na ye bakopesa ye, na petit-frère, ata kutu yo motu obokolaki ye, o considéraka ye lokola muana, de fois même petit-frère oyo azali légèrement grand-frère<br /> ya bana na yo.<br /> Soki moweyi azali na frère te, bakokamata Cousin, Neveu, bakopesa na muasi, sans tenir compte ya age ya muasi. Surtout soki otiki mua ba BIENS.<br /> La SORCELLERIE aidant, ba soeurs ya moweyi bakoya na songi-songi ya somo, kaka po epesa famille na bango kanda, "BOYEBI EE, BALOBI, MAMA NA BISO MOTU ALEYI GRAND-FRERE, EST-CE QUE YE FAMILLE YA<br /> MUASI YANGO, BAYEBI NDENGE NINI MAMA MOTU ALEYI YAYA, IL FAUT AKENDE KAKA".<br /> Maloba ya ndenge oyo ezalaka courant, na liwa ya Mobali.<br /> Kende partout na Congo, soki ozongi na Kinshasa, bongo opesa ngai sango, soki nalobi lokuta.<br /> ESAKOLA YA MAWA.<br /> <br /> <br />
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