Overblog
Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog

Publié par Messager

 

IL Y A 22 ANS MOURAIT LE PRINCE SOKI DIANZENZA

 

NG092 Recto

En ce jour du 4 mai 1990, le  ciel est sombre, il a revêtu sa triste robe noire de circonstance. Le soleil refuse de se pointer à l'horizon car sur l'avenue Saïo c'est la consternation. De petits groupes se forment et on annonce la mort d'un phénomène, d'une comète qu'on ne  reverra pas de si tôt car cette comète a révélé bien des étoiles à son passage éclair soit-il.


Lauréat d'un concours de chant à 15 ans , concours organisé par Madiata en 1969, une espèce de "star academy" de l'époque, Emile Soki Dianzenza est précocement propulsé au rang de star des jeunes de la génération 1950. Il est considéré par certains mélomanes comme le futur Rochereau. Très vite, il bénéficiera de l'encadrement des orchestres MIREDO et BELLA BELLA des éditions "La musette" avec des virtuoses comme Johnny Roger, Jean bosco Mbayabu et autres Barly. Ses premières chansons au studio font un tabac; partout on fredonne Luta, baboti bapekisi,Ngonga ebeti ...En moins d'une année on se rend compte qu'il n'est pas seulement bon chanteur mais aussi grand compositeur et devient de ce fait la coqueluche de tous les jeunes de l'époque. On ne jure que par son nom, je me rappelle encore des "Polos salés" qu'il avait arborés lors d'un concert à Apollo Bar un samedi. Le lundi ils étaient introuvables dans les rayons que les gens ont commencé à en fabriquer eux-mêmes à la maison. Malheureusement un conflit oppose les deux intellos de l'orchestre et le groupe se scinde en deux. Les guitaristes montent l'orchestre SUPER BELLA BELLA tandis que Maxime SOKI s'en va avec le nom de BELLA BELLA. Comme un enfant sur un croisement, Emile Soki choisira d'abord d'enregistrer la chanson "Elimo santo" de JB Mbayabu accompagné au chant par Willy Clem qu'on appellera plus tard TEDIA à l'authenticité.Il quittera ce groupe par la pointe des pieds car Johnny Roger avait rejoint Kwamy Munsi pour un voyage à l'étranger et c'est Mongo Ley qui le remplacera à la guitare solo.


Sur demande de la famille, il va incorporer le groupe de son frère aux éditions VEVE et exige que l'orchestre soit appellé BELLA BELLA des Frères SOKI.Dans ce nouvel orchestre on pouvait reconnaître des guitaristes de talent comme Ricos Kinzunga,Dino vangu, Pierre Bissikita,Zeus Kayembe et autres Emmany Shaba mais également un chanteur ténor en la personne de Nyboma Danos Canta. Sa voix se marie tellement bien à celles des frères Soki que le public est emballé par des tubes comme Mandendeli ou Lina du prince Dianzenza.


Se sachant leader incontestable de l'orchestre, caprice de star oblige,  Emile Soki n'en fera qu'à sa tête. Il commencera à sécher les répétitions, puis à se présenter en retard aux concerts.Puis un jour vers la fin de l'année 1971, ce qui devait arriver arriva. Son grand frère qui jusque là acceptait ses caprices va le priver du micro pour indiscipline chez Rolly bar devant un public médusé. Sa chanson fétiche de l'époque "Baiser ya Litama" est interprétée par lui-même Max à la satisfaction générale.Se sentant lésé et humilié, il se décidera le lendemain de claquer la porte de Bella Bella et d'aller monter son propre groupe qu'il dénommera BELLA MAMBO. Il bénéficiera du concours de Dino Vangu, Vata Mombassa,Nkurayum,MP chéri,Benazo,Babalou, Makiona et autres Papy Tex Matolu. En peu de temps l'orchestre devient une menace sérieuse pour l'orchestre resté chez Verckys car des chansons comme Tongo etani,chérie Nyota ou Mutambula mpimpa sont sur toutes les lèvres.Le succès est donc au rendez vous et le prince Soki Dianzenza tient tête à son grand frère qui pour le remplacer fera appel à Pépé Kallé. Alors que Emile se prépare de plus belle, on apprend qu'un différend oppose Soki Vangu à son éditeur Verckys .Ce dernier va d'ailleurs le virer de l'orchestre, heureusement comme à son habitude il emmène dans ses valises le nom de BELLA BELLA.


De nouveau un conseil de famille se tient pour venir à la rescousse du grand frère.Le Prince Soki Dianzenza sera contraint d'abandonner la mort dans l'âme son BELLA MAMBO chéri pour faire à nouveau équipe avec son frère Soki Vangu. Les musiciens de Bella Mambo vont d'ailleurs s'allier à Pépé Ndombe pour donner naissance à l'orchestre MAKINA LOKA. De leur côté les frères SOKI vont faire appel au savoir faire de Dizzy Mandjeku, aidé en cela par Emmany Shaba et Lafir Pongi Mananga sans oublier Mick Wutukayani à la batterie. Les premières chansons de l'orchestre enregistrées chez Bokelo comme Nzambe mokonzi, musoso,Silako, Longola ngai soni...ont l'aval du public et font déjà vaciller l'orchestre Lipua-Lipua de l'écurie VEVE. Dans la foulée l'orchestre complète son recrutement par l'engagement du soliste Julien Mboma, du chanteur Willy Tedia et des saxophonistes Muteba Celio et Massa Visi sans oublier Lipili à la tumba.


Comme à son habitude Emile Soki prend les choses en mains et lance sur marché des chansons à succès comme Tikela ngai mobali,Nganga,Menga,Kamavasthy...L'orchestre domine à nouveau tous les orchestres du style ou de l'école Bella Bella et l'orchestre BELLA BELLA est même sacré meilleur orchestre de l'année 1974. Ainsi que je viens de vous le dire la majorité des chansons à succès portent la signature de Soki Dianzenza mais en fin des comptes c'est Soki Vangu qui en tirent bénéfice.En 1975 Emile décide alors qu'il y ait séparation des pouvoirs: les éditions "Allez y frères Soki" pour lui et les éditions "Bella Bella" pour le grand frère mais la transparence n'est toujours pas au rendez vous. Comme pour réparer ses torts Soki vangu ira jusqu'à acheter une Renault Jaune pour son frère mais celui-ci déclinera cette offre, la jugeant insuffisante et décide de suspendre ses productions avec l'orchestre. On vendra cette voiture et on lui remettra la contre valeur en zaïres mais il exigera plus.C'est ainsi qu'avec les reservistes de l'orchestre que sont Maze, Sebos,Yangayanga et autres il va improviser un voyage dans le Bandundu.C'est au cours de ce périple qu'il va faire la connaissance de son jeune frère Kanda Bongo Man.


A son retour à Kin, il annonce la création de l'orchestre BELLA MAMBO RENOVE qui très vite va captiver l'attention du public avec des chansons comme Kalanda,Mobembo, Mazina pour ne citer que ceux là. Comme la chèvre de monsieur Seguin, Emile Soki ne voit pas qu'il court un danger en s'entourant des gens sans scrupules comme les Milano Nzoyi et consorts. Il va donc sombrer dans la drogue et n'étant pas solide mentalement il va errer ça et là à végéter ou à vivoter. Tout le monde sent qu'il a perdu la tête mais personne ne vient à son secours.Tabu Ley essaie de le recupérer mais il se heurte au refus catégorique de la famille. Pour se venger de Max, il débauchera d'ailleurs de Bella Bella Diasi, Lafir et Shaba.


A 25 ans, la voix la plus exubérante de la musique congolaise avait déjà rangé son micro. En 1985 la famille tentera tant bien que mal de le remettre sur les rails après une désintoxication, mais rien n'y fait car il fera une rechute. Je me rappelerai toujours de sa voix inimittable, distincte et distinguée dans toutes les chansons auxquelles il a pris part.L'histoire retiendra qu'Il se revèle être une des plus grandes voix de notre musique car il a su dominer sur toute sa génération bourrée des talents aussi bien par son leadership que par ses compositions exceptionnelles.


Emile Soki était notre mozart à nous tant son génie était insondable et inimaginable. Je soutiendrai tous ceux qui pensent qu'il faudrait un musée à cette icône de la musique congolaise.


ADEI TOKO

BANNIER-MBOKAMOSIKA-copie-9.jpg

 

 

L’histoire d’Emile Soki Dianzeza est très poignante. Elle me rappelle celle de Michael Jackson. C’est un garçon de 15 ans, un adolescent, qui a été propulsé sur le devant de la scène musicale. À cet âge-là, il avait dû vivre comme les autres artistes musiciens de loin plus âgés. Il a été exposé à la consommation d’alcool voire de drogues (chanvre).


Alors que le sommeil est très conseillé aux jeunes de son âge, ses nuits étaient souvent écourtées, les concerts se terminant toujours à des heures presque matinales. Avait-il en plus la capacité de résister à l’attrait de ses nombreuses admiratrices prêtes à lui offrir les charmes de leurs corps? La société congolaise doit être interpellée sur ce qui est arrivé à Emile Soki Dianzeza ; elle a laissé un adolescent s’abîmer dans la vie tumultueuse et trépidante de nos musiciens.



Par Ngimbi Kalumvueziko  

 

J'ai lu beaucoup d'histoires de fetiche dans le succès de l'orchestre Bella Bella, je ne veux pas m'aventurer sur ce chemin car je ne m'y connais pas trop bien mais j'avais compris une chose que très souvent Max faisait passer Emile pour un naïf ( pour ne pas dire bête) et qu'il avait besoin de sa protection. La famille a gobé cet argument et a fragilisé Emile dans les revendications de ses droits.

La seule façon de l'affronter était de lui parler "sous les effets"de...et à force de le prendre on y prend goût. En réalité Max était une colosse aux pieds d'argile, il a souvent monté sur les épaules de son pour sortir du trou chaque fois qu'il y tombait. Seul il n' a jamais pu tirer son épingle de jeu;en 1970 c'est lui qui va faire quitter son frère des éditions "La Musette";en 1973 c'est encore lui qui va noyer le Bella Mambo en plein essor.Il se délectait des déboires de son frère avec le Bella Mambo Renové et choisit de se venger de MAVUELA qui vient de lui piquer Getou SALAY en soutenant WEMBA tous azimuts.

Quand il se rendra compte qu'il n'a plus rien il se lance dans le commerce de Mvuki mais là aussi échec, il se rappelle alors qu'il a une mine à ciel ouvert qu'est son frère mais trop tard le site est pollué par la schizophrénie.Il va tout de même tenter le forcing avec ce play back en lever de rideau de Victoria en invoquant le saint esprit (Mpeve santu). D'aucuns diront qu'Emile était rancunier et têtu, non! c'était en réaction à toutes les injustices(canailles) qu'il a subies de la part de son frère.Tout le monde sait comment le bella bella de Soki vangu a fini,il jouait devant les chaises vides au bar qui deviendra plus tard "Nganda Empire" les joueurs de Imana qui attiraient les derniers fanatiques ayant rangé leurs bottines.Il ne voulait pas que quelqu'un d'autre s'occupe d'Emile. C'est ce fait qui a tué le pauvre PRINCE à mon avis.

Adei Toko

 

LUTA, par Jean-Bosco Mbayabu et Bella Bella

Tikela ngai mobali, par Soki Dianzenza et Bella Bella

Chérie Tongo etani, par Soki Dianzenza et Bella Mambo

.

Vidéo de 1983. Dernière apparition sur scène des frères Soki, envoyée par Sonny King Mokonzi

 

 

.

Commenter cet article

henri auberge 10/04/2012 03:30


je remercie le responsable du site pour avoir ténu compte de mes rectifications sur la vraie date de la mort de soki dianzenza et max ,son frére.  je suis parti à kinshasa pour faire des
récherches universitaires en 1989, en décembre. UN jour par hasard ,ma route croisa soki dianzenza dans la zone de kimbanseke,au quartier BIYELA,il habitait une maison appartenant à sa famille.
ses occupations journaliéres consistaient  à quémander l' argent dans les bars et buvettes de kingasani et biyela contre quelques notes de ses anciennes chansons.j ai eu un choc terrible sur
le dévenir de nos artistes hyper stars qui tombaient aussi bas ,en quelques années.il menait une vie trés misérable et ABANDONNE DE TOUS. quelques mois ,j avais apprit sa mort  et juste
àpres survint celle de max vangu soki ,son frére.les deuils se déroulérent à kasa vubu .je n avait pu assister au prémier deuil mais j étais au sécond.j ai pu avec étonnement un étalement
indécent de la richesse des participants.il y avait un nombre incalculable des limousines de luxe et des 4x4 hors de prix.alors que  EMILE SOKI ETAIT MORT DANS  LE DENUEMENT
COMPLET..CET étalage des biens m ' incita à ne pas trainer trop longtemps au deuil.


. je dois réconnaitre que la famille SOKI avait des amis trés,trés puissants à kinshasa en ce moment là.j ai quitté kinshasa en juin 1990.

adei toko 09/04/2012 12:50


Je voudrai ici vous remercier vous tous qui d'une manière ou d'une autre avez animé ce débat. je pense au Messager, à Ngimbi ou à Koke Miezi pour l'enrichissemnt du texte mais aussi à
Kinzonzi,Yala,Dierto,Musa May, Mwenze etc..;et enfin à Henri Auberge qui a aidé au changement de la date de décès du prince,à Aimé ATIPO qui  a suscité cet article, à tous les mbokatiers car
comme le dit notre ami qui se reconnaitra il n'y a pas de petit ni de grand mbokatier

historien 08/04/2012 04:28


joyeuses  paques egalement nayo ndeko sony.na motuna ouni ngai nakoloba nayo que liwa ya somo ebimi apres liwa ya maman ya papa wemba mais nzembo ezalaki deja enregistré avant.na milieu
 ya zaiko ezalaki deja kolobama que jules asaleli maman naye nzembo ,liwa ya somo.na viva matanga ya maman wana balelaki ye na croisement kasa vubu djolu na commune ya kasa vubu.wemba
bakendeki kozua yena verckys bazalaki na tournée na pointe noire na zaiko.etant muana dendale wana ezalaki3eme matanga na vivre na milieu musical na biso.ya liboso ezalaki ya bavon na coin assosa
gemena.ya mibale ya trompetiste moko ya afrisa willy mbembe akufaki na accident ya car.balela ye na coin ya shaba bosobolo.natie ba details oyo po na credibilité ya makomi na ngaiboboto kati na
yo

sonny mokonzi 08/04/2012 00:14


Ndeko KING,juste pona kobakisa na maye  bandeko bidi baye pe historien balobi a propos ya franco na bavon...PAPA JOSEPH EMONGO,papa ya FRANCO pe BAVON akufi na 1949,donc bavon abotamaki
deja.


-NDEKO HISTORIEN, nayebi que ekomi tres tard deja(nayebi te continent nini ozali) mais nakosenga avant olala osala mua voyage dans le passee vers 1973-74 a propos ya nzembo ya papa wemba LIWA YA
SOMO..kosalelanga ngai voyage astral te palado mingi(rire) toboyi biloko moko esoterique pour le moment..kaka voyage moko chronologique dans le passee toyeba soki ya solo penza LIWA YA SOMO
ebimaki avant mama ya papa wemba akufa..yoka naino ba paroles ya nzembo wana malamu,okomono que papa wemba azali ko honorer mama na ye oyo asilaki kokufa...BONNE FETE YA PASIKA eloba ba
catolico,HAPPY EASTER eloba b'europeen,HAPPY PASSOVER eloba ba juifs.

historien 07/04/2012 23:43


ndeko bidi esengo ya kotanga yo potemoignage nayo po na franco ezali ya solo.coté ki botata naye bavandi mingi na commune ya kasavubu. nayebaki tata leki na ye na croisement lisala gambela,papa
hubert otenga.tante naye na croisement djolu shaba pe tata leki mosusu na eyala shaba,papa siongo.muana papa otenga 1proche a moi tozalaki koende epai yaba djo issa na 20mai pembeni ya
seminaire.franco azalaki pe na leki na ye na kombo ya mawa.azalaki makasi na balle.cousin na ye moko azalaki jeune avocat,ye moto a defendaki ye tango akotaki makala po na ba chansons
obsenes,maitre beau fils  bobandi akufaki apres proces.na accompagner yo kaka na lisolo na yo po nako rendre source na yo crédible.boboto kati na yo.

Bidi Bayé 07/04/2012 22:57


Ndeko King,


Franco na Bavon bazalaki bana ya Tata moko mpe Mama moko, kombo ya Luambo Francois ezali Tata na Djo Issa ya Stukas motu apesaki Franco kombo wana na mbotama na ye, pour la petite histoire, Tata
na Djo Issa azali petit-frère ya Tata na Franco, tangu Franco abotamaki Grand-frère atuni na petit-frère soki alingi bapesa muana kombo nini, automatiquement leki alobi na kulutu na ye, nalingi
topesa ye kombo na ngai soit Francois Luambo, yango oyokaka na milieu musical kinois balobaka tjrs Papa Luambo na Franco Luambo juste mpo nakosala différence entre Tata Leki na muana.


Siongo Bavon Marie-marie, Siongo ezali kombo ya Mama oyo abota Tata na ba Franco na Bavon na muasi ya Colonel Puati, elingi koloba Koko ya ba Franco, azalaki motu ya Equateur soit Ngombe, mobali
na ye to Koko ya ba Franco ya mobali azalaki Motetela ya Kasaï.


Nde na sima ya liwa ya Tata na ba Franco na commune ya Ngiri-ngiri (parcelle paternelle), lokola Mama na Franco azalaki nanu muana moke, aye kobala Tata na ba Marie-Louise, mpe Tata oyo motu
asombelaki Mama na Franco lopangu ya Dendale (Kasa-vubu), entre liwa ya tata na Franco na lopangu ya Dendale, Mama na Franco abandaki kofutela na lopangu ya Mama na ba Dewayon na Bokelo na rue
Bosenge na Ngiri-ngiri, esika Franco akoma musicien.


Source na ngai ezali ba membres ya famille ya Franco bango moko, tina na tanga ba kombo ya batu ezali te, histoire ya Franco ezali bien connue de tous.

Messager 07/04/2012 18:44



Messager 07/04/2012 18:57



Commentaire à publier dans le texte de
Adei


 


A propos de Getou Salay, la potion magique de Max.


La vie de Soki Vangu a été intimement liée à celle de celle qui deviendra sa muse préférée. Tout le monde
savait que Max était très colérique, il était très jaloux et rancunier. Pour vivre en bons termes avec lui, « Touche pas » à ces conquêtes et surtout à Getou Salay devant laquelle il
devenait un  petit agneau.  Max avait un faible criant que dénonçait ses proches vis-à-vis de cette dame. Celle-ci fut l’une des célébrités kinoises de son
époque et la première dame de Bella Bella.


Getou  fut immortalisée par Soki Vangu dans un tube à succès qu’il chantait en solo pour
exprimer de vive voix à celle qui fut sa potion magique, le degré d’amour qu’il avait envers elle. Aussi, quiconque tentait de se frotter à sa dulcinée, subissait sa colère et sa
foudre.


On parle de Mavuela Somo qui est resté son ennemi juré, jusqu’à le combattre dans sa carrière musicale en
remettant à Jules Presley Shungu Papa Wemba, un équipement neuf, en guise de représailles à l’orchestre Yoka Lokole.


Même Madilu en a eu, lui aussi, pour son compte pour avoir tenté de filtrer avec Getou en l’absence de Max qui
avait voyagé en Europe. En effet, au moment où Jean Bialu préparait sa première sortie dans Bella Bella qui avait accepté de l’incorporer dans ce groupe, après la disparition de Bakuba Mayopi,
les bruits ont commencé à circuler que Madilu faisait la cour à la femme du Patron. Mis au courant par ses collaborateurs, Max piqua l’une de ces crises de colère légendaire et Madilu fut viré de
Lukanda comme un malpropre.


A maintes reprises, au cours des concerts, lorsque l’orchestre interprétait la chanson Youyou de Soki
Dianzenza, alors que celle-ci était destinée à Mopatibi, De Vangu qui avait un faible pour les femmes, lorsqu’il fredonnait le refrain de cette belle mélodie, il s’adressait toujours et en
premier lieu à Getou avant de passer à ces autres conquêtes notamment Moni Tshimpaka. « Ba pasi na monaka : Getou eee »..... C’est juste pour vous dire qu’entre
Max et Getou, c’était une histoire sans fin. L’amour de Vangu envers Getou était vraiment sincère. N’en déplaise à tous ceux qui ont raconté toutes sortes de ragots sur cette dame qui doit vivre
aujourd’hui en région parisienne.


Jean Koke Miezi



king 07/04/2012 17:35


les rapports joly et jean kester mubiala, abeti et son jeune frère jeune abumba, checain lola et lassan, dechaud et nico kassanda, djo mali et franco mongo, etc. étaient ils comparables à ceux
des soki et des luambo?


Bavon et Franco avaient ils le même père? puisque était très jeune à la mort de son père dont j'ignore l'année, et bavon n'étant né qu'en 1944...

Richard MAWETE 07/04/2012 16:51


La dernière image que j'ai d'Emile Soki,c'était en janvier 1980,devant le galerie presidentiel.Nous étions en file Indien,devant la Barclay's Bank,lors de la demonetisation,pour éssayer
d'échanger des billets de 5 et 10 Zaire,qui étaient devenus obsolètes suite à une decision du president Mobutu.


Puis un moment,on voit un jeune homme avec un sachet en main,qui contenait un morceau de pain,avec des vetements en lambeau,que tout monde regardait au coin de l'oeil.Mon oncle qui était avec
moi,me dira;c'est Emile Soki.Je n'en revenait pas,puisqu'avant ce jour là,la dernière fois que je l'avais vu à la télé,ils revenaient tous les deux d'Europe avec son Frère Maxime Soki,juste après
la sortie de Viva la Musica,que ce dernier avait sponsorisé.


En voyant cette video qui date de 1983,je me dis qu'il avait retrouvé ses esprits,car juste après cette épisode de la demonetisation,j'avais quitté Kinshasa,pour de bon.  

Serge, Kongo na biso 07/04/2012 14:58


Bonjour chers mbokatiers,
Nous devons avoir des preuves tangibles pour accuser les autres, moi je ne crois pas qu’on devient ministre par des puissances occultes mais bien sûr par le savoir faire, connections,
recommandations, désignations, distinctions etc…  Malheureusement le monde va vous pointez des doigts une fois que vous faites quelques que les autres mortels n’arrivent pas à le faire ou à
comprendre comment avez-vous réussi à avoir ce résultat.  Major Ngani Yanda Mokomba (adjoint de Colonel Motoko, chef de sécurité rapprochée du Maréchal Mobutu) répondait à une question de
Zacharie B. sur les fétiches de Mobutu en ces termes: « mon frère journaliste, des choses sécrètes on ne montre pas à tout le monde! Si Mobutu avait des gris gris je ne saurai pas vous le dire !
».  Accuser Soki Fuani Eyenga et le sieur qui soit disant a tué la maman de Bokul, il faut être aussi capable de le prouver.  Un jour, un papa est allé assister son ami (je dis bien un
ami) qui a perdu son fils, tous les vieillards ont été suspecté par les jeunes du quartier, au moment d’au revoir, le papa visiteur donna quelques billets des Zaïres à son ami éprouvé et du coût
les jeunes du quartier qui cherchaient un bouc émissaire le considérant pour un membre de famille et automatiquement complice, ils commencèrent à crier : « tango mosusu ndoki ye yo, ndoki ye yo
», tabasser sérieusement, il entra dans le coma et il a eu la vie sauve qu’à la Clinique Universitaire de Kinshasa.  C’est le papa en personne qui me raconta son histoire tragique et me dira
à la fin de son récit : « muana, ngai lelu ata muana nanga moko ankufi, na ibembi wana nakuzala te » (il parlait dans un accent de bandibu).  Nionso wana ezalaki pona ba boul ya ba yankees
et c’était triste de l’écouter du début à la fin, j’étais touché.  Ba Ndeko, soki mutu akufi namayi ya ebale, c’est simple, soit ayebi ko nager te to asali arrêt cardiaque pona somo ya
ebale.   Biso tosokola na ya N’djili tomona yango, nasokola na mayi ya Kuilu na mboka moko Kinzau na route nationale 1 ya Matadi (mayi etonda ba ngando, oza kosokola, oza kobanga mayi
te kasi ba ngando akoki koboma yo brusquement).  Pona nini te kolobela hypothèse ya ye moko ndeko Emile Soki tango mususu « tango mosusu asimbaki nkisi ?»   On ne saura jamais mais
eza ba réalités ya musique po toyoka sango ya ba Evoloko, Gina wa Gina, Bozi, Franco, Mopero etc… lel’oyo Ferre akoma na kombo ya Sheïtan (qui en arabe est Shaytuan et en français Satan (Diable)
to na Lingala aza Satana) est ce que eza pona liseki ?  Nzambe kaka nde ayebi.  Ezalaki kaka pona ko développer lisolo mais pona ko contredire ba ndeko te, voilà ma contribution. 
Malgré nionso ekomelaki Emile Soki, azali source munene soki ba « musichiens » ya lelo ba étudier thèmes naye bien ba ko kundola mingi, azali une grande école po un artiste ne meurt pas
dit-on.
Serge, kongo na biso.    

historien 07/04/2012 14:53


ndeko sony mokonzi,nazali muana kasavubu.nabima mboka na 1981.maman soki fuani a postulaki comme deputé na 1977 periode moko na ba kisombe.nayebi ye grace ya nzembo na ye ya propagande.chanté par
son frere max.bazalaki koyemba yango boye  biso tokovoter nani? soki fuani eyenga.ezalaki kobetama na campagne na ye .ba souvenir na ngai yango wana na election ya1977.ba deputeés babandaki
kobenga bango commissaire du peuple.joyeuses paques 1fois de+ yo na libota na yo

historien 07/04/2012 14:21


joyeuses paques na biso banso,surtout na iniateur ya article oyo mr adei toko moto a reunir biso.natangi mr jules,mr claude,nionso bakomi  ezali kaka complement ya kokubisa masolo na biso
cad ko elever débat.tango ndeko  bernard akomi que bavon marie marie ,franco  te moto azalaki  ko pousser ye amela masanga,nakotinda ye  na nzembo ya bavon maseke ya meme
tango azali kyemba famille oyo motema mabe.muana moke lokola ngai bakundeli ngai maseke ya meme liboso  ya lopango.na refrain aloba lisusu nalembi mokili oyo nazela kaka nakufa.wana maloba
ya siongo.emile pe soki azalaki na ba facultés mentales na ye peut etre tolingaki tozua  genre ya nzembo wana .papa wemba asala liwa ya somo avant liwa ya maman naye.wana  ezalaki
parenthese.sikoyo nakomeka korepondre na mituna ya ndeko sonyvieux max nayebi mbula naye te mais nayebi ami na ye moko vieux body azalaki joueur ya imana,reserve ya kakoko naba années70 abotamaki
na 1947,donc akoki kozala entre1947a 1949.po na suprématie entre ba orchertres oyo otangi naba artistes et chansons citées,nakopesa point de vue na ngai ,epai nakoki te mosusu pe ayei na apport
na ye.thuzaina ezali kulutu na bango po ebandeli ya 3eme generation.tala kaka ebimisa roxy tshimpaka comme symbole ti lelo.bazalaki na chanteur moko azalaki kosala spectacle kombo na ye
kelly.mosusu ghislain.danse na bango maxi ecartonnaki.ba3 mousquetaires nde babomaki yango.nazalaki komona bango kaka na télé surtout na emission moko ezalaki koleka samedi na 18h00 ,titre
 na yango en plein vent ya lutu mabangu.soki tolongoli thuzaina nakoloba boye ,na période wana ezalaki lokola lelo te po  bato bazalaki fanatik penza ya ba orchestre te mais ya belle
musique pe okozala kaka na ba disques ya groupe na yo te mais ya ba groupes nionso.ndakisa,groupe lokola continental,avec josky,wuta mayi,lessa lassan,jean serge, eddi mabungu...banzembo na bango
ilfaut kaka ekota yo.donat mobeti kotiaka ye  vraiment mingi te po tango bakabuani na mopero,succes ezalaki mingi chez ce dernier.shama shama azalaki na repertoire ya kosakana te.donat
mobeti avec cavacha kaka cherie kadeti.evoloko ,année1972 nde ezalaki ya ye po arafla titre ya meilleure vedette,meilleure chanson,eluzam na mbeya mbeya e occupa les2 premieres places comme
chanson de l'année.gina  a cause ya maladie aregna temps moke.ezali pasi ya koloba nani azalaki likolo po bella bella,empire,public na yango ezalaki ba foot baleurs,ba
taximens.zaiko,thuzaina ba mikilistes,bana bato mbongo.ba dissidents ya bella bella lokola lipualipua avec vata mombassa na accompagnement bango na masina,kingasani okolonga bango te ndenge moko
na shama shama po na tshangu balela miziki oyo accompagnement ebinisaka.genre techno .kuna terrain ya ba zaiko te.kiiam na barumbu,po na ba yankés.tango isifi esalemaki,zaiko ezalaki na maquis na
nsele.nzembo na bango ya liboso ezalaki eboza na yudasi .ebimaki periode moko na amazone.ezala ngai moto ya isifi e empechaki ngai te na savourer yango.ba eluzam ezalaki,ba pambi ndoni,houleux
houleux,muana yoka toli ...nionso toyoka pe orchestre oyo nakoki koloba selon ngai ezalaki likolo a partir ya 1971,72 ezali sopsoliso.ezalaki plus orchestre ya tv po concert na bango okocroiser
ba mauvaises frequentations tels ba mivé jhon,zabara...bref grupe nionso ezalaki na esika nayango.ezali lokola groupe moko nabandaki kotala mingi na ecran.kombo na yango mokako.bazalaki koleka
trop naemission en plein vent.bazalaki na nzembo moko titre na yango yoko.a l'époque ba 45tours ezalaki soit yoko1 et2.soki babetaki yoko1 samedi ,le prochain bakobeta 2.oyo nazalaki na yango po
na king yango wana

Roundy 07/04/2012 13:55


J'ai pas encore fini de tout lire sur ce sujet, mais voudrais juste donner un update par rapport a Soki Fuani Eyanga que notre ami Historien mentionne (Commentaire n°11 posté par historien hier - Vendredi, 6 avril 2012 - à 18h52):


Cette dame est devenue conseillere a Olive Lembe Kanambe! 


Desole de lire ca a son sujet, car la rencontrant pour la premiere fois dans ma vie, elle m'a semble instruite, humble, pieuse, sociable et innocente de beaucoup de choses. Que l'apparence est
parfois trompeuse!


A quiconque pourrait satisfaire ma curiosite, Maxime Soki, etait-il malade avant sa mort? Etant mort en occident, qu'avaient les medecins qui l'avaient declare mort dit de sa mort?  

sonny mokonzi 07/04/2012 13:54


NDEKO KING,COMPOSITION YA BELLA BELLA OYO DE 1970 A 1975


EKO AIDER YO PE EKOLONGALA DOUTE SUR AGE YA EMILE SOKI DIANZENZA.


MAXIME SOKI VANGU:nee a kinshasa le 08 aout 1947-decede a cologne(allemagne le18 mai 1990)


EMILE SOKI DIANZENZA:kinshasa 14 dec 1954-dcd kin 4 mai 1990


EMANY SHABA KAHAMBA:kinshasa 1 aout 1947


BILLY BARREL ngoma nzita:kin 1946-dcd liege 21 dec 1978


BARLY KALALA TSHIABA:kin 1952


PIERRE BISIKITA:kinshasa 1949??


JEAN BOSCO BAYABU:kinshasa 25 juin 1947


JEAN ROGER NTETE:??????


WILLY CLEM TEDIA WUNUMBAKIDI:ne le 16 dec 1947


DANOS CANTA NYBOMA MUAN'DIDO:kinshasa 1949


RICOS KINZUNGA:1950??


KIALUNGILA(SAXO):???


DIASI KADI:??


ZOE WAWANKO?


LILPILI:???


PONGI MANANGA:??


KAYEMBE:???


NKUKANONO?


source:rumba on the river.


NDEKO HISTORIEN MERCI NA PRECISION SUR LIWA YA MAMA YA PAPA WEMBA.


PONA EMILE je crois ba trouble mental na ye ebandaki entre 1976-77,kasi yaya na bango SOKI FUANI akotoki politique na election ya 1982?? d'ou bien apres ba problemes ya bella bella.


 


 

king 07/04/2012 12:44


mbote ba kulutu mpe ba ndeko,


motuna na nga yangoyo: émile abotami na 1954(ou 55), ebongo maxim? 1947? esika mosusu na tangakimikolo eliki kulutu emma kandolo akomaki été papa wemba akitisa ba mbula. soki eza ya solo, to koki
ko loba été papa wemba na maxim bazali quasiment na mbula moko?


motuna ya mibale: tango toyokaka ba témoignage sur: thu-zaïna, zaïko, cavacha, bella-bella. tous ces groupes ebima quasiment na intervalle ya 2 ou 3 ans, et puis chacun révendique une certaine
suprêmatie na scène musicale ya congo au début des années 70...bokoki ko yanola nani azalaki réellement likolo? et puis evoloko, gina, donat mobeti, mopero, émile soki, moko na moko na période
oyo alobaka que ye nde azalaki danger (selon les témoignages). ba nzembo lokola ya émile, ya evoloko (mbeya-mbeya, eluzam, etc), gina (ya na linga, bp ya munu), dona mobeti (chérie cadette, etc),
mopero (luciana, etc), etc. nini ezalaki penza na suprematie sur les autres?


question mosusu: est ce que émile azalaki na relation moko quelconque na ba musicien ya clan langa-langa?

Michel Kinzonzi 07/04/2012 11:15


Bonjour Mbokamosika,Papa Adei Toko longonya,natanga nanga b'articles pe ba commentaires na blog na biso mais ya mbala oyo omatisi putulu et je pense que article oyo eko pulverisé record ya ba
visites pe ba commentaires;Serge ndenge kaka Historien alobi ezali likambo ya ki Intello te po oluka Mpungu.Boboto pe Kimia na esika tozali.Bana balela Nzala Serge otunaki ezali pe kaka Nzembo ya
ba frères Soki mais mua doute soki ya le Prince ou ya Big Boss artiste ya Yambo asombaka Merceès Benz coupé oyo tozalaka kobenga Trapèze.

Claude Kangudie 07/04/2012 10:49


Mbote ba ndeko...nalingi na apporter mua appréciation na nga sur la négation ya ki ndoki. Je dirai ceci: souvent nous voulons croire que ce que nous voyons...qui a déjà vu les ondes radios ? Et
pourtant elles existent. Si on avait parlé de ces ondes au Pape en l'an 900 ou 1000 par exemple, ce pape aurait-il cru que ces ondes existent ? Autres faits: la chanteuse togolaise Bela
Bellow perdit la voix en plein concert ici en Europe, je crois à l'Olympia...Les journalistes lui demandèrent ce qui était arrivé...elle leur répondit que l'Afrique avait ses mystères que les
Blancs ne pouvaient comprendre. Benoit Lukunku Sampu posa la question suivante à Franco Luambo, lors d'une interview: " Boni yo Grand Maître, okomi boye, ba biloko nionso ozalaki nango ekeyi wapi
?" Réponse de Luambo: "Lukunku, natika biloko nionso wana. Nakoma epayi ya Nzambe. KASI OMONI BATO OYO NIONSO NAZALAKI KO NIONGA TONGO NAZALAKI NA BILOKO NA NGAYI, BA BALOKELI NGAYI. BAKOMI KOYA
KO TAQUER NGA BUTU NIONSO"...Dominique Sakombi dit qu'il a vu Mobutu boire un verre de sang humain...c'était à quel sujet ? n'étaient-ils que deux ? En ce qui concerne Aubert Mukendi, j'étais
encore avec lui il y a deux semaines. Il a perdu son frère cadet et il a beaucoup vieilli. Je parle beaucoup avec lui. Lors de l'entretien qu'il avait accordé à Mboka Mosika, c'est VOLONTAIREMENT
que j'avais enlevé le chapitre sur la partie mystique, y compris celle de Mobutu. Ceci parce que nous avons beaucoup de mal à comprendre ce que nous ne voyons pas...Pour terminer, je dirai ceci,
et c'est mon opinion, pour notre CONGO, tant que nous n'inclurons pas cette dimension mystique ou des ténèbres pour sa libération, nous nous épuiserons pour rien. nani ayebi esika Mobutu et sa
bande bakenda kotika Congo ? Beaucoup nous pensons que les Européens sont sans sorcellerie...ah bon ??? Et la Sologne en France est capitale de quoi ??? Bon, c'était juste une parenthèse. Oyo
ezalaka ba sujets ya kunzu. J'en profite pour souhaiter bonne fête de Pâques à mon frère Jérôme Nzembele. Elikia na biso na Congo ya ba nkoko.


Claude Kangudie.

Jules 07/04/2012 10:01


Ndeko Historien,


Nakati yo maloba te, na Journal Chrétien moko ebimaka awa na Togo-Lomè, mboka ya Général Eyadema, vieux Sakombi Inongo asala interview moko aloba entre autres tangu nzembo ya Hymne national la
zaïroise basalaki concours na yango, lokola oyo ya Mr. L´Abbé nde motu endimamaki na jury, alors esengaki emema bande wana epayi ya Président-Fondateur po na appréciation finale, avant ba
proclamer yango comme Nouvel Hymne National, vieux Sakombi aloba polele, akendeki na bande oyo ya la zairoise ya Mr. l´Abbé, donc prêtre catholique, akende kolalisa bande audio oyo na ndaku ya
Nganga-Nkisi, bongo lobi na yango amema bande wana epayi ya vieux Seskoul, tangu le Grand Léopard ayoki kaka la zairoise ya Mr. l´Abbé, alobi na ye Sakombi en tout cas yango penza kaka....


Alors ko douter na ba forces occultes nayebi, puisque na ba religions nionso ya mokili ba évoquakaka ba forces du mal bazali, bongo yo motu simple o mettre en doute ba pratiques wana... bon ezali
ndenge ya motu na motu.


Ndeko Historien oyo ezali mua paranthèse nalingaki nabakisa na ba commentaires na yo.

historien 07/04/2012 08:00


a mes freres sony mokonzi na bernard manseka. sony,mama ya papa wemba azalaki koteka ndunda te.akufaki na accident ya camion awutaki mosala .azalaki kolamba na domaine presidentiel de la nsele.na
ndeko bernard nakoloba boye.ezali likambo ya koyeba soki fuani te pospiritualité ya moto ezali ye na nzambe na ye.yo oyebi ye libanda mais kati na ye oyebi yango te pe ezali likambo yakozala
intellectuel te.sakombi inongo pe azalaki intello.tolandaki temoignage na ye ndenge il fallait abota bana ebele na basiya libanda po a sacrifié bana wana pe lisusu na monoko na ye alobaki lisusu
que a coucha na nioka.et pourtant azalaki intello.franco aloba na interview na ye que tango kaka abuaki biloko na ye  akomaki sans protection.meme epai ya mindele nalanda joueur portugais
moko  chalana  abeta na benfica lisbonne pe bordeaux tellement ba derangement ele kaki alobaki que babuakelaki ye un mauvais sort.vision na yo na messager  ezali ni ya mama fuani
ni ya mata nkumu. nalanda reportage moko titre na yango le cercle du serpent  ya 1 intello congolais ,aubert mukendi a souleva ndenge mobutu azalaki kosacrifié bana na ye po na
pouvoir.satana akomema yo na nzela ya ba stupefiant po na dianzenza comme ca ebimi 1 alibi pe e couvrir la main invisible oyo ezali  derrierre tout ca. boboto kati na biso

Messager 06/04/2012 23:01


Ba ndeko na ngai ba mbokatiers,


Nalingaki kokoma na lingala, kasi botika nakoma na fran4ais po bato nionso bayoka.


J'ai suivi tout ce que vous avez avancé sur Emille Soki et permettez-moi de répondre à l'argumentation selon laquelle lui et Michael Jackson seraient morts suite à la consommation des stupéfiants
et qu'il faut écarter l'hypothèse de la sorcellerie.


Sans être psychanalyste, j'aimerais essayer de rapprocher les cas de Emile Soki et de Michael Jackson. Si les deux se sont mis à consommer des stupéfiants, il doit y avoir des raisons. Car
personne ne vient sur terre pour consommer sans motif de la drogue. On consomme de la drogue pour combler un certain vide , pour rechercher un équilibre perdu,  pour évacuer une frustration,
etc, etc.


Le fait d'avoir réfuser la voiture et de rentrer précipitamment à Kinshasa lors d'un séjour en Europe démontrent qu'Emille se sentait totalement incompris et que ce que son frère considérait
comme un cadeau lui revenait de droit.


Nous savons tous comment Michael Jackson a été abusé, malmené  et exploité par son père. Jusqu'à sa mort, ce dernier se permettait de s'ingérer dans la gestion de sa fortune et le considérer
comme une vache à lait. Sans oublier d'autres frustrations liées à sa situation sentimentale. S'il s'est mis à consommer de la drogue, c'est en grande partie pour essayer d'annihiler  cette
frustration. Une voie non recommandable mais que l'homme use souvent , vu la faiblesse humaine.


Emile Soki, nous l'avons déjà dit était frustré d'avoir vu son oeuvre "spoliée" par son frère. Comme il fut incompris par sa famille, il ne lui resta qu'à se réfugier dans l'usage des
stupéfiants, par désespoir. Quand est-ce que cet usage s'est manifesté aux yeux du public? N'est-ce pas après l'éclatement de Bella Mambo? C'est-à-dire lorsqu'il a constaté que tout était fait
pour qu'il échoue.


A travers ces deux cas, nous pouvons dire qu'il ne suffit pas de dire que tel ou tel est mort par ce qu'il avait pris de la drogue, mais il faut voir pourquoi il avait pris de la drogue. Si nous
poussons nos recherches, nous verrons les différentes raisons qui poussent les gens à se droguer. En ce qui concerne Michael Jackson et Emile Soki, les raisons évoquées ci-dessus ne sauraient
être négligées. C'est bien de les condamner, mais il faut chercher à savoir pourqoui ont-ils recouru à cette béquille?


 


Messager

sonny mokonzi 06/04/2012 21:42


BA Ndeko SERGE pe Michel KINZONZI,merci na b'eclaircissements bopesi,ye wana nde SILA SILAKO ya BELLA BELLA pe BELLA MAMBO..asalaka pe nzembo moko na bella bella na kombo ya SILAKO(ezali na
youtube)..ndjili ezalaki na ba musiciens mingi ya bella bella lokola soliste KINZUNGA RICOS(Q/7),CHANTEUR DIASI KADI(Q/12),LIPILI(mobeti mbonda,Q/6)..Namoni pe quelque part historien abeti lisolo
ya liwa ya mama ya PAPA WEMBA..nayebi te soki boyebi que MAMA NYONDO,mama ya papa wemba akufaki na accident na ndjili na sainte therese,batutaki ye na bus oyo ya TCC  petit brossel. ezalaki
vers 1972..omoni que na tango wana ndjili ebandaki ko approvisioner ville ya kisasa na ba ndunda ya midele na midele,vue que ba bilanga ya balari na mayi ya ndjili pe ba parkings ya ba camions ya
bas-zaire pe bandundu ezalaki mingi...mama ya papa wemba azalaki na groupe oyo ya ba mamas ya communes lokola kalamu,kasa vubu etc... oyo babandaki koya kosomba ndunda na ndjili pona kokende
koteka na wenze ya ba communes na bango a l'epoque...mais malheureusement jour wana vers le soir nde accident esalemaki..na 1973 papa wemba asalelaki ye nzembo na zaiko na titre:LIWA YA SOMO.

Serge, Kongo na biso 06/04/2012 20:21


Je remercie tous le mbokatiers pour les compléments et réponses.  


*Ba mbula eleki mua mingi yango tokomi kobosana ba dates mais tango Ba frères
Soki bakufaki nazalaki na Kin pe nazalaki informer donc ezali 1990 po na Juillet 90 nabimaki Kinshasa, surtout na année 1992 nazalaki couper na ba nouvelles ya mboka donc ezali 92 te, elingi
koloba ke oyo ezali 22eannée ya liwa na bango.


@ Ndeko Sonny Mokonzi, nga nayebaki vieux moko azalaki na Kimpoko Q.5 na coin
azalaki kulutu ya prof na biso ya français na EPOM (Ex. C.O 2 N’djili), lupangu na bango ezalaki en diagonale na ba 8 Kilos (Nzeka Di Muela), grand nanga ayebisaka nga ke ye mutu alakisa 8kilos
kobeta guitare, sima abelaki mutu (maladie mentale) mais nayebaki kombo naye te, peut être ye wana nde ozali kolobela.  Toutefois ba compositions ya
Soki Dianzenza ezalaki na niveau moko très élevé par rapport ya âge naye, surtout ndenge azalaki koyembela nature pe kopesa ba conseils pe naza koyeba lisusu que 2 chansons naye ezalaki ba
génériques ya émission ya Lukezo Luansi na Code de la route. 


*Nani ayemba « Bana balela
nzala oo bakotuna papa soki akende wapi ee eeee…. » ?


Serge, Kongo na biso

Michel Kinzonzi 06/04/2012 20:05


Ndeko Sonny Mokonzi,Sila Silako oyo olobi ezali Ye wana akoma liboma tozala bana mike,ndenge olobi azali kulutu ya N'djili mais na yebi te soki azali toujours na bomoyi pamba te azalaka ko zanga
ba matchs naba terrains te soki na za na Kin de fois natalaka ba bale  ya ba jeunes na ya ba vetérans mais trace ya vieux wana namonaka yango lisusu te nakomeka ko vérifier info oyo!

Bernard Manseka 06/04/2012 20:02


Na sepeli mingi na ba commentaires sur Emile Soki; sujet na bango ezalaka toujours tres anime po na valeur artsitique ya ba
oeuvres na bango. Eloko kaka na lingi na soulever ezali origine ya liwa na bango. Na tango ba commentaires nionso oyo etali point wana. Avis na nga ezali boye, il faut to evoluer mentalement pe
spirituellement po na makambo etali kindoki. Soki to mitiki na ko croire na ba kisi pe kindoki to ko evoluer te. Mickel Jackson na Whitney Houston ba kufi Bomuana to tikali ko mona ba ndeko ba
loba que balie bango na kindoki.


Ba sali autopsie pe eye ko reveler que ezali amuvaise usage ya kisi pe bimele mela ebomi bango mibale. Ezalaki kaka bongo na
batu lokola James Brown na Elvis Presley. Bison a ba croyance na biso to lingi kaka ko pesa liwa na kindoki; certes, na boyi ko ndima te que Satana azali, mais Emile Soki a bebisaki mosala na ye
po na drogue, success ya bomuana elanguisaki ye, pe azalaki mal orite ni na niveau oyo akomaki. Ezalaki pe kaka bonga na Bavon, batu mingi balobaka que Longaka Lua Jo Pene mutu aliaki ye, na
banza ezalaki Luambo tem utu azalaki ko melisa Bavon Masanga tin a niveau yak o langua pe Volant na maboko, Emile Soki na Bavon bazalaki na meme problem; success na bango elanguisaki bango pe
babosanaki respect ya mikolo na bango.


Ba oyo na kokaki ko benga bandoki ezali nde ba conseillers noirs (mauvais conseillers) y a baleki na biso. Bavon tout comme
Emile bazuaki ba milakisi ya mabe oyo nde ba kabolaki bango na ba yaya na bango dans ce sens que bakoma teut pe babanda ko sala biloko na ndenge na bango; ba conseillers wan aba miyebi , pe ba
mosusu ba zali nanu vivants. Na yebi Soki Fuani tres bien, azali intellecutelle na ndimi te que theorie ya sorcellerie ekoki ko zala pe croyance na ye.


Tango mosusu tozalaka ba ndoki ya biso moko na bizaleli na biso. Po na nini Wendo baliaki yete na famille? Tabu ley, Nyboma,
Sacre Maprezo, Longomba, Verckys,  pe ba mosusu bakolaki pe bazali ba bomusus vivants; est-ce que bazali na bandoki ten a famille oyo bakokaki ko lia
bango? Madiata akufi na diabete to comme Madilu po na nini famille baluki ba ndoki te?


 

Michel Kinzonzi 06/04/2012 19:57


Merci Ndeko Historien pona makomi ya pokua oyo;Nabanzi tango Na fongolaki problématique oyo nalingaki te na monisa ete nayebi mua ebele sur bandeko na biso bakende,nabengaki Vx Max noko,pe
nalobaki ete Papa na bango na Koko nangai bazala baninga.Bango mibale bakufa na 1990 ndenge bandeko ba apporter correction,ngai nakendeka vacance ya liboso na Kin na assistaka na ba noko nangai
na messe oyo esalemaka pona ba Nkondo mibale.Nalobaki lisusu famille ezalaki kosala nionso pote bazala esika moko.Force ya mbokamosika ezali na complémentarité ata lisolo elongue na Nzela moko
ayaka kozongisa yango na nzela po te tokoka ko tirer ba enseignements ya malamu.Messager lobi lisusu alobaki likambo ya motuya oyo elekaka na libota entre ya Mokolo na leki oyo alandaka ye,ya
Mokolo alinga kolakisa ke ya leki azali naïf wana ezali ya solo;po ngai moko nazali leki yaya nanga nano amona nga na qualités ata moko te,nazalaka kaka na ba defauts pe lolenge
moko na bana nga ya Mokolo pona ye ya leki a existaka te; leadership moto ezala na base ya makambo ebele.Leki azalaki génie pe Yaya azalaka visionnaire tobosana pe te Vx Big Boss azalaka aussi
combattu par les Trois Mousquetaires Franco-Rochereau-Verckys.Pona ba tata oyo misato,kozala Editeur ezalaki lokola reservé kaka na bango.Lisolo Historien alobi pona ba Soeurs oyo basalaka na
2eme Republique comme ba Ministres elobi ebele mais tango mosusu toboyaka kolobela makambo misusu pona ko préserver vie privée ya bato.Kati ya ba commentaires oyo ekomami awa ya motuya ezali kati
,tokosenga kaka na Ndeko oyo akozala inspiré asalalela yango résumé ya malamu ndenge ndeko Aimé Atipo alobaki.Boboto,ezala na bino na kolakela na bino banso bonnes fêtes ya Pâques!

historien 06/04/2012 18:52


aux mbokatiers.ndeko michel kinzonz«i a soulever point moko awa pe na feliciiter ye po alingi ko froisser bato ebele pote.amoni que liwa ya les2 freres  soki  ekoki kowuta na
famille.nako partager na bino likanisi ya ndeko michel po mua ba similutides ezali na lisolo oyo nazali kokabola na bino.d'abord point commun na yango ezali basi.bazali mibale.soki fuani eyenga
coté  ya ba soki.politicienne pe de l'autre mata nkumu politicienne aussi.bango babale babungisa bandeko ya mikolo.mata nkumu akufisa 2freres na ye benjamin na arthur .bakufa nnoyé na
kinsuka en pleine saison seche .mayi na elanga ekaukaka na kinsuka.corps ya moko nde emonana pe avec trace ya bitumba.ya mosusu emonana te pe bakendeki kosukola bango basato ,na frere na bango
pierre nkumu,1ancien de zaiko.les2 autres bazalaki ba cameramens na telezaire.pierre alingaki asauvé bandeko na ye mais akokaki te.


point commun mosusu entre les 2 femmes bandeko ya musicien.mata nkumu azali lisusu parenté na papa wemba.nzembo ya mama wali basalela mama naye ndenge abungisa bana na ye.oyo nzoto emonana te
babandaki  komona ye pembeni ya ndako ya soeur na ye na gombe errant comme 1 zombi.tango mosusu fuani na nkumu bazali maison moko na ba monde occulte na bango po totala kaka ba
similutides.liwa ya mama ya wemba ndenge balobaka que ezali le nkuru ezali faux. ezali mata toujours po na kibomokonzi.apres pierre na tonton ses2autres freres pe bayaki kokufa.batikala2 garcons
dont ba vies kaka ndenge wana.mosusu kutu akomaki chauffeur ya taxi bus.oyo nazalaki na yango ybozui yango.soki fuani ayebi liwa ya bandeko na ye.

historien 06/04/2012 18:27


a mr adei toko.je tiens a vous feliciter pour l'article sur les freres soki.mboka mosika est 1 forum des discussions.on se complete les uns ,les autres.il ya eu 1 probleme  sur la date
exacte dela mort des2 freres.nous sommes tous sur intrenet et quand ilya doute sur certain fait,que doit on faire?moi ,j'ai tapé soki vangu  dans google.je suis tombé sur1article  titré
ilya 20ans,soki  vangu nous quittait.article signépatrick nzazi dans le climat temperé comme journal .j'ai lu l'article  ou il est mentionné que les2freres etaient morts a 2semaines
d'intervales..emile,le 4mai1990 et max le 18mai 1990.je ne suis pas donneur de lecons mais ecoutons aussi les autres a la place d'ecrire ,je persiste et signe.peut etr dans la vraie vie on se
connait puisque vous avez mentionné le nom de mr katalayi  qui fut mon ancien directeur  a sainte marie.  je suis de la meme promotion avec l'abbé santedi,afo bululu qui fait la
musique a paris,jc massikini.zua yango na esprit ya bien


.

Dierto 06/04/2012 17:19


Merci mon frère Adei Toko, pour les explications plus ou moins convaincante, je ne peux que souscrire à votre argumentation car il me semble que vous etes un témoin occulaire de cette époque
contrairement à moi. mais toutes fois est ce que votre ame de fans de bela bela exclusivement d'Emile soki n'altère pas votre impartialité?

king 06/04/2012 16:02


A Mrs Adei Toko et Serge Kongo,


Selon ce que j'ai du lire ça et là, le prince serait né en 1954 ou 55, et il est mort en 1990 soit à 35 ou 36ans...

aimé ATIPO 06/04/2012 15:33


Monsieur Simba Ndiaye,


merci pour cette reconnaissance qui du reste me va droit au coeur. Pour le reste et au delà de tout, sachez que ma modeste personne est loin d'être ce que vous aviez pensez dès le debut et que
vous continuer d'ailleurs à croire peut être. Nous apprendrons à nous connaître d'avantage.


J e voudrais par ailleurs féliciter la grandeur de Mr ADEI TOKO qui vient gentiment de nous enlever le doute sur les dates de décès des frères SOKI. en effet ils sont respectivement décédés 4 mai
1990 (Emile SOKI) à kinshasa, et le 18 mai 1990 en allemagne pour SOKI VANGU Maxim.


Merci à tous.

sonny mokonzi 06/04/2012 15:19


EMILE SOKI DIANZENZA AKUFAKI LE 04 MAI 1990,GRAND FRERE NA YE MAXIME SOKI VANGU ALANDAKI LE 18 MAI 1990 DONC DEUX SEMAINE APRES

adei toko 06/04/2012 15:10


Suite au doute de mr. Henri Auberge et Aimé Atipo sur la date de la mort des frères SOKI, je viens de faire des recherches qui viennent de me prouver qu'ils sont plutôt morts au mois de mai 1990
et non en avril 1992 et d'ailleurs notre ami Kirika Nkumu a repris un article de radio okapi en 2010 sur notre blog qui corrobore cette date de mai 1990.


Toutes mes excuses à tous les mbokatiers car le travail d'histoire que nous faisons sur ce blog se doit d'être précis.


ERRARE HUMANUM EST disait Nyoka Longo dans une de ses chansons "moto nioso akobungaka bolimbisa ngai...."

adei toko 06/04/2012 13:13


Je signe et persiste que les frères SOKI sont morts en 1992.


Pour notre ami Dierto je dirai plutôt ceci:


on l'appelait le "tout petit" car dans notre français kinois cela voulait dire "tout jeune". La majorité des gens avec lesquels il jouait était né vers la fin des années 40.

Les jeunes talents comme lui existaient mais ils n'ont peut être pas eu la chance de participer à ce concours qui tout de même a eu son lot des préselections. Aussi à l'époque le métier de
musicien était mal vu, on poussait les jeunes à faire plutôt des études qu'à se lancer tête baissée dans la musique.En plus on pouvait venir t'arrêter en plein concert parce que tu es mineur.
ZAIKO a joué la plupart de ses concerts en matinée.

Plusieurs jeunes ont participé comme Emile Soki à ce même concours notamment ABETI MASIKINI. Madiata n'a fait reprendre une idée des pères catholiques de l'époque car Tabu ley était vainqueur
de ce genre de concours en 1956 devant Henri Katalay, notre directeur à Notre dame du Congo (ex UNTZa).

Bella Bella était l'orchestre jeune de réference(15-30 ans) même les musiciens de Zaiko le considérait comme modèle.Et d'ailleurs Soki Vangu le revendique dans l'autre version de Baiser ya
litama en 1971:"Bonanée oyo ngai nabina wapi? na Bella Bella miziki ya ba jeunes.

Bella Bella était de loin supérieur à ZAIKO, ceux qui ont eu la chance de les voir face à face à la place de la "VOIX du ZAIRE" aujourd'hui terrain de Hand ball sur croisement Itaga et Kasa
vubu dans la commune de Kinshasa vous en diront des nouvelles.

je comprends que tu ne partage pas mon avis sur Soki Vangu mais je te citerai seulement un seul exemple. Kanda Bongo n'avait qu'une seule chanson à son actif.Quand Emile est tombé malade KBM
a été pris en charge par un shabien comme manager et il est devenu ce qu'il est aujourd'hui.Ne pensez vous pas que si Emile était encadré par des gens comme Akweson ou autres il n'aurait pas pu
faire les grandes salles comme l'olympia ou le zenith?

henri auberge 06/04/2012 06:34


je doute fort que soki dianzenza soit mort en 1992  car soki vangu est mort en 1990   et son frére est mort juste aprés.....


 

DIERTO 06/04/2012 02:46


Boboto pe bondeko, nazali na mua mituna na ba kulutu oyo ba yebi epoque wana malamu: 1 Pourquoi bazalaki kobenga emile soki toujours le petit est-ce que s'été en fonction de son age ou par
rapport ya grand frère na ye maxime


2. est-ce que na periode wana ba musiciens moins agées ke ye bazalaki te? ici je fais allusion par exemple na Evoloko to pe Mamuaku oyo bazali na age na ye si je ne me trompe pas abotamaki na
1954 ou 1955 lokola ba oyo na tangi. 


3. est-ce que na concours wana ya Madiata à part ye ba jeunes misusu oyo toyebi na musique pe ba participaki na concours wana? pourquoi ye a gagnaki ? particularité na ye ezalaki nini? belle
voix, bon compositeur, bon danseur? ou bien kaka destin na ye mutu esalaki ke azala wana au bon endroit et au bon moment?


4 na ba années wana ba jeunes bazalaki ebelé neti ya stukas avec Lita to ya zaiko avec lay lay, wemba(aza quand meme mokolo mais classé kaka neti petit)


5. est ce que public ya bela bela ezalaki ya ba jeunes ( donc bana ndaku)? ya ba jeunes responsables (dejà sur le marché d'emploi donc autonome)? to pe ya ba vieux (papa) car toyokaka ke
orchestre oyo ezalaka makasi pe ekoma classé comme refférence ya troisième génération ezalaki zaiko langa langa ( A ne pas confondre avec zaiko mamé mamé ndengé bokul alobaka na palais du peuple
tango sakuul apesa ka bango trophée ya 18 eme anniversaire ya zaiko papa wemba atuna ye soki eza pona zaiko nini? ya mamé mamé to oyo alakisi ndenge batelemaki na podium donc bato ya kala, sa
majesté en tant que prés ya umuza azongisi ke tala kaka na ye nango na tango oyo bozali na podium....)


est-ce que public ya bela bela ezalaki ya ba branché to pe batu ya mouvement ou bien kaka ya batu oyo kaka balinga kaka ambiance ndenge pe conjoncture ezala ka ko permettre, vieux na nga moko
ayebisaki nga ke ba orchestre lokola ba bela bela ezala ka na succés makasi na ba provinces pe na étranger neti ba uganda, tanzanie, kenya kuna kuna bazembo na bango ezalaki kosala tapage ya
danzé mais signé Verkys mais na kin Zaiko ezalaki likolo pe na public moko clairement identifier.


Je ne souscrit pas totalement à la thèse voulant que le grand frère soki vangu par son comportement a étoufaki pe a stressaki soki diazenza à tel enseigne que ce dernier a du peter les plombs,
certes les grands a sa part de responsabilité na tournure ya gestion ya carrière na bango puisque c'est lui qui été le gestionnaire mais le présenter comme un parasite, sangsue sans talent
dépendant uniquement de son petit frère c'est quand meme fort certes j'ai consent d'après plusieurs recoupement qu'Emile soki été une virtuose capable de composer meme pour n'importe quoi comme
la foret (zamba), l'école, le chaufard... mais je pense quand meme qu'il y avait une complementarité entre les deux.


Na bandal coté ya Pépé kalé, grand frère ya ba soki azalaka kofanda kuna azala ka banquier bonne situation (Il parait) muasi na ye azala ka muasi ya soki vangu ba ya ka kotikela ye muasi a
ceintaki  mais ye azalaki kolinga ye te pe ko négligé ye grand frère na ye azalaki universitaire soki wapi tango aye congé a moni muasi yango kitoko mais leki na ye star aza ko négligé ye
mbala moko abongoli lisolo pe bakomi na bango kobima ti na denge aprés accouchement le vieux a bimisi ye na misu ya bato, je n'ose pas imaginé stupefaction ya bato mais la suite eza ke babalanaki
pe babotaki na bango...il parait ke la famille soki ezalaki quand meme évolueés puisque ébélé batanga notamment soeur na bango plusieurs fois ministre sous Mobutu elle s'appele Soki Fuani Eyanga.


Il PARAIT NZEMBO ya Mpabi ndoni esala ke mr Pambi ndoni non content ya koyoka ba yembeli muana na ye ya muasi comme azalaka à l'époque financièrement trés fort na Matadi comme directeur de la
douane asombaka stock nionso oyo ekota ka na Matadi pe a détruire yango selon bana matadi..;;


Boboto pe bo ndeko

Esperance 05/04/2012 23:58


Ndeko Serge,


ozali komituna tina nini soki bazali koloba lisolo ya Max Soki Vangu il fo kaka batanga kombo ya Getou Salay, c´est simple parce que ye moko Big Boss d´abord aloba na basi nionso azua na mokili
eloko oyo motema na ye elingaka ezali Getou Salay, aloba yango na tangu wana basi bakabuana, ezalaki na période oyo asalaki nzembo ya Petite Zizina, donc likambo ya Getou Salay na Max Soki ezali
lokola Pantalon na Mokaba, moyen te otanga kombo ya moko bongo obosana kombo ya mosusu, ezali quelque peu lokola ozali kobeta lisolo ya African Fiesta Vita, ozali kaka kotanga kombo ya Dr Nico
bongo obosani kotanga kombo ya Tabu Rochereau.


 

sonny mokonzi 05/04/2012 23:50


NDEKO ADEITOKO,CONCERNANT ANNEE YA BANDE VIDEO OYO NAKANISI EZALAKI FIN 1983 DEBUT 1984,DONC DISONS 1984,PO NAZALI KO SE RAPELLER EZALAKI HIT-PARADE YA MANDA TSHEBWA TSHIAMALU VERS 15HRS..SOKI
TOZONGELI LISOLO YA LES FRERES SOKI,MAYE OLOBI NA DERNIERE POSTING NA YO OZALI NA RAISON MAIS..MAIS..MAIS..MAIS...MAIS...NGAI NAZUAKA EMILE SOKI COMME ETANT VICTIME YA OPPRESSION PE EXPLOITATION
DE LA PART YA GRAND FRERE NA YE MAXIME SOKI VANGU...SOKI TOTALI ARRIVEE YA EMMANY SHABA KAHAMBA NA BELLA BELLA E DESTABILISAKI EMILE SOKI NA NDENGE YA KOSAKANA TE, VUE QUE SHABA AZALAKI NA SUCCEE
MAKASI ET EMILE PAR JALOUSIE PEUT ETRE ALOBAKI NA PRESSE ECRITE QU'ACTUELLEMENT NA BELLA BELLA,IL Y A L'EXISTENCE DU TROISIEME SOKI(allusion na emmany shaba kahamba) PO IL PARAIT QUE VIEUX MAX
SOKI VANGU ASOMBELAKI SHABA VOITURE...QUELQUE SOIT ORIGINE YA MALADIE YA EMILE,NA BA DECLARATIONS NIONSO OYO YE MOKO ASALA DURANT SA MALADIE,ATIKALA JAMAIS KOZALA NA SYMPATHY ENVERS GRAND FRERE
NA YE LE VIEUX MAX SOKI...NALINGI NASUKISA NAKOLOBA BOYE:..NA POSTING NA YO NAMONI OTANGI SILA SILAKO.NAYEBI TE SOKI EZALI LE MEME SILA SILAKO OYO AKOMA LIBOMA NA NDJILI CA FAIT PLUS DE 30
ANS,AZALAKI ANCIEN GUITARISTE,BATO BALOBAKA QUE AZUAKA MALADE NZELA MOKO PE MOKOLO MOKO NA EMILE SOKI DIANZENZA TANGO BAZALAKA NAINO NA BELLA BELLA OU BELLA MAMBO??? SOKI PE EZALI YE LE VRAI SILA
SILAKO NAYEBI TE AFANDAKA NA NDJILI NA Q/5 NON LOIN NA SAINTE THERESE

adei toko 05/04/2012 23:13


Le Prince est mort à l'âge de 38 ans,mais il a connu la galère les 15 derniéres années de sa vie.


Getou Salay(nièce de Max Mongali) est toujours vivante et habite la région parisienne.


Mes remerciements à Mr. MWENZE et au Messager.

Serge, Kongo na biso 05/04/2012 20:37


Mbote ba ndeko,


Prince Emile Soki Dianzenza azuaki succès na 15 ans, akufaki na âge
nini ? 


On dirait bakufaki na intervalle ya mikolo mingi te na kulutu na ye Maxime
Soki Vangu, est ce que nabungi to nabungi te ?


Pona nini na lisolo ya ba frères Soki, kombo ya Getou Salay ezangaka
te ?  Influence nini azalaki na yango na kati ya ba ndeko oyo ?


Est-ce que azali kaka na bomoyi ?


Na toli kulutu Ngimbi apesi awa ya ko exposer mutu na âge ya muke pe
kotanelaka ba tongo libanda na ba concerts pe bimela mela esengeli eteya ba leaders ya miziki ya lelo surtout na ba jeunes filles danseuses bakoma kozua, kotala te.  Namonaki moko na Gare du Midi (Bruxelles), atobola mbebo na misu, ba tatous, aza koya Chewing gum, oko boya.  Masta
nanga ya Bruxelles yebisaki ke azalaki moko ya ba fioti fioti, nayokelaki Kongo na biso mawa, quel gâchis !


Serge, Kongo na biso.

Messager 05/04/2012 18:00


Je suis en accord avec le dernier point de vue d'Adei Toko sur toute la ligne. Cette position reflète mon opinion sur les relations entre les deux frères Soki depuis longtemps.


 En tant que parent et ayant observé l'attitude des enfants, je comprends la frustration d'Emile Soki face à son frère aîné. En effet,  Emille Soki considérait l'orchestre Bella Bella
comme son oeuvre que son frère a fini par spolier. Mais les considérations à l'africaine qui consistent à privilégier toujours les parents, puis les aînés sur les cadets sans tenir compte des
faits objectifs ont terriblement défavorisées Emile Soki face à son frère aîné.


Il suffit d'observer nos propres enfants en famille et l'histoire du monde pour comprendre que souvent, les cadets  ont plus de chance et de talent que les aînés: Abel était le cadet de
Caïn; Isaac était le frère cadet d' Ismaël (bien qu' issus des mères différentes); Jacob était le petit frère d'Esaü. Michael Jackson était le cadet des Jackson Five; Nico était le cadet de
Déchaud; etc, etc.


Sa maladie et son recourt aux stupéfiants étaient causés par la frustration et l'incompréhension des siens.


j'ai reçu une rareté envoyée par Aimé Atipo, intitulée:Esanga avec Bella Mambo Rénové, dans laquelle il exprime son amertume. Nous l'auditionnerons bientôt et aurons encore l'occasion de nous
exprimer


 


Messager.

MWENZE 05/04/2012 16:31


Cher Adei Toko,bonjour! Je partage ton analyse en ton commentaire de ce jour 5/4/12,14h59, et y adhère entièrement.Elle seule tient la route,de tout ce qui se dit jusqu'ici sur les causes de la
descente aux enfers de Soki Dianzenza. Bien vu et bravo!


MWENZE

adei toko 05/04/2012 14:59


J'ai lu beaucoup d'histoires de fetiche dans le succès de l'orchestre Bella Bella, je ne veux pas m'aventurer sur ce chemin car je ne m'y connais pas trop bien mais j'avais compris une chose que
très souvent Max faisait passer Emile pour un naïf ( pour ne pas dire bête) et qu'il avait besoin de sa protection. La famille a gobé cet argument et a fragilisé Emile dans les revendications de
ses droits.La seule façon de l'affronter était de lui parler "sous les effets"de...et à force de le prendre on y prend goût. En réalité Max était une colosse aux pieds d'argile, il a souvent
monté sur les épaules de son pour sortir du trou chaque fois qu'il y tombait. Seul il n' a jamais pu tirer son épingle de jeu;en 1970 c'est lui qui va faire quitter son frère des éditions "La
Musette";en 1973 c'est encore lui qui va noyer le Bella Mambo en plein essor.Il se délectait des déboires de son frère avec le Bella Mambo Renové et choisit de se venger de MAVUELA qui vient de
lui piquer Getou SALAY en soutenant WEMBA tous azimuts.Quand il se rendra compte qu'il n'a plus rien il se lance dans le commerce de Mvuki mais là aussi échec, il se rappelle alors qu'il a une
mine à ciel ouvert qu'est son frère mais trop tard le site est pollué par la schizophrénie.Il va tout de même tenter le forcing avec ce play back en lever de rideau de Victoria en invoquant le
saint esprit (Mpeve santu). D'aucuns diront qu'Emile était rancunier et têtu, non! c'était en réaction à toutes les injustices(canailles) qu'il a subies de la part de son frère.Tout le monde
sait comment le bella bella de Soki vangu a fini,il jouait devant les chaises vides au bar qui deviendra plus tard "Nganda Empire" les joueurs de Imana qui attiraient les derniers fanatiques
ayant rangé leurs bottines.Il ne voulait pas que quelqu'un d'autre s'occupe d'Emile. C'est ce fait qui a tué le pauvre PRINCE à mon avis.

adei toko 05/04/2012 11:45


Cher Musa May


C'était une façon d'expliquer que KANDA BONGO n'avait jamais fait partie de BELLA MAMBO chéri avec les Papy Tex et Dino Vangu mais qu'il a été découvert lors du périple du Prince
dans le Bandundu et va intégrer le BELLA MAMBO RENOVE à l'âge de 22ans. Emile avait un an de plus que lui voilà pourquoi je l'appelle jeune frère au sens bantou du terme évidemment.

Musa May 05/04/2012 10:03


Cher Adei Toko,


Je ne crois pas avoir bien compris le sens donné aux mots "jeune frère" en parlant de Kanda Bongo Man. S'agit-il de frère dans le sens bantou c.à.d plus jeune qu'Emile, ou est-ce qu'ils avaient
quelques liens de parenté? A ma connaissance. les Soki sont du Bas-Congo alors que Kanda est, sauf erreur de ma part,  du Bandundu Nord.


 

adei toko 04/04/2012 23:33


@Yala maurice,


Thagar Mulembu est une vieille connaissance de Soki Dianzenza car ils ont évolué ensemble avec les Toupie et autres dans MIREDO mais ils n'ont jamais joué ensemble dans le Bella
Bella. C'est d'ailleurs lui que MAX avait trouvé pour remplacer le Prince à son départ de Bella Bella en 1971 avant que Verckys n'impose Pépé Kallé comme celui qui comblerait le mieux ce
vide laissé par Dianzenza.


July Ngongo comme vient de le dire quelqu'un était une espèce de Manager, un homme influent dans la vie de Soki Dianzenza.

adei toko 04/04/2012 23:18


@ Sonny Mokonzi,


Merci pour la bande d'une des dernières apparitions du Prince en public, j'en parle mais on a un petit problème de datation (1983 ou 1985?) mais il se fait que la chanson MPEVE SANTU executée à
cette occasion est une vieille chanson de Soki Dianzenza et le Bella Bella ,elle a été réorchestrée pour la circonstance pour marquer son retour sur scène. Vous noterez
qu'il était souvent distrait et incapable de suivre le play back en question avec parfois des gestes inappropriés qui démontraient qu'il n'avait pas vraiment recupéré du point de vue
mental. 


Quand à la chanson " Je retrouverai Noella à BXL" c'est une composition de CARTOUCHE(ex Victoria) qui s'est fait accompagner pour l'occasion par ses cousins Emile et  max et leur orchestre
Bella Bella.

Ngombulu 04/04/2012 19:53


Tozalaki na vieux na biso moko ya quartier kombo na ye vieux Sorcier, de son vrai nom NTONGO ETANI ADOLPH, vieux yango akufa déjà eleka ba mbula ebele, d´après masolo ya vieux wana, azalaki
koloba Gily Ngongo azali cousin germain na ye, puisque père na bango ba vieux Sorcier azali grand-frère ya mama na Gily Ngongo, ye moko vieux Sorcier na bomuana na ye avandaki pe na Kasa-vubu sur
rue Opala epayi ya Tata Mwasi na ye, donc mère ya Gily Ngongo, na tangu wana mobali ya tante na ye azalaki kosala na Texaf. Gily Ngongo azali musicien puis grand compositeur, azali musakata na
ndenge ya bikolo (tribu), période moko abandaki pe kofanda epayi ya grand-frère ya vieux Sorcier na Matete, vieux ya Matete pe kombo na ye Ntongo Etani Xavier abandaki kosala na Chanic Basoko,
bana ya Matete nionso bayebi ke vieux Xavier azalaki na Bus ya marque International lokola oyo ezalaki na ONATRA, particularité ya bus ya vieux Xavier Ntongo Etani ezalaki ke ebandaki kokufa ya
trop, nionso oyo ezali masolo nayoka epayi ya vieux Sorcier Ntongo Etani. Il parait Gily Ngongo azali enfant unique na libumu ya mama na ye. Personnellement namona ye te ye Gily Ngongo nayoka
kaka masolo na ye na ndeko na ye Vieux Sorcier.

sonny king mokonzi 04/04/2012 18:46


NDEKO ADEITOKO,NGAI NAZALI KO SE RAPELLER NA RECONCILIATION OYO ESALEMAKI VERS FIN 1982 PE DEBUT 1983. NA TEMPS WANA MAXIME SOKI AKITAKI KIN.ALORS PONA KOKATA HISTOIRE MOKUSE, A RECUPEARKI EMILE
SOKI DIANZENZA PE BASALAKI PLAYBACK MOKO ENSEMBLE UN CERTAIN MERCREDI EN DIRECT NA TELE ZAIRE.NZEMBO BAYEMBAKI EZALI NA TITRE YA MOSSANTU OU MPEVE ESSANTU.EZALAKI COMPOSITION YA EMILE
SOKI.MALGRES MALADE NA YE MAIS A PARVENIR QUAND MEME KO COMPOSER NZEMBO.A PRES PLAYBACK WANA,VIEUX MAX SOKI VANGU APESAKI BA JOURNALISTES MISE EN GARDE PONA KOKOTO MAKAMBO YA FAMILLE YA BATO.KASI
QUELQUE SEMAINES APRES,EMILE SOKI AKEYI KOSALA INTERVIEW NA SALONGO SELECTION OU ELIMA,PE NA WANA ALOBI SUR BA PRATIQUES FETCHISTES PE FACON GRAND FRERE NA YE MAX SOKI ALINGAKI KO SACRIFIER
YE.ALORS TANGO VIEUX MAX AYOKI LISOLO YA INTERVIEW WANA PE ATANGI YANGO,ATOMBOKAKI MAKASI PE DISQUE BASALAKI ENSEMBLE MPEVE ESANTU EBIMAKI MEME PAS NA MARCHE,CONFLIT EBANDI LISUSU ENTRE LES DEUX
FRERES..VIEUX MAX ASALI MAKAMBO AYELAKI KOSALA NA KISASA,ABETI QUELQUE CONCERTS PE AZONGI NA YE NA ALLEMAGNE..EMILE ATIKALI NA KISASA PE AZALAKI KOLEKISA TEMPS MINGI NA VICTORIA ELEISON,JUSTE
KAKA PONA KOBOMA TANGO,PO A RECUPERAKI BA FACTULTES MENTALES NA YE MUA MOKE,AYEMBAKA MEME NZEMBO MOKO NA VICTORIA VERS FIN 1983 NA TITRE:JE RETROUVERAI NOELLA A BRUXELLES,EZALAKI NZEMBO YA
CARTOUCHE..7 ANS APRES VERS 1990 NA YE KOYOKA YE LISUSU AKOMI KOSALA MUSIQUE RELIGIEUSE JUSQUE NA LIWA NA YE NA 1992..NKURAYUM AZALI NA VIDEO YA DERNIERE RECONCILIATION PE APPARITION ENSEMBLE YA
EMILE PE MAX SOKI...NATINDELI MESSAGER VIDEOS YANGO...JUSTE PONA KOSUKISA,YOUTUBE AZALI NA EMISSION OYO ESALEMAKI DERNIEREMENT NA LUKANDU NA PARCELLE FAMILLIALE YA LES FRERES SOKI OU BANDEKO PE
BA CONNAISSANCES NA BANGO BAPESAKI BA TEMOINGNAGES PONA VIES YA BA FRERES SOKI.

MILANDIULA 04/04/2012 16:41


BA MAKAMBO OYO YA BA BISIMBA SIMBA EZALI KAKA MABE ET PUIS EMONISI BISO BA OYO PASI MINGI ET SURTOUT NA TANGO YA SATANISTE MOBUTU AZALAKI NA POUVOIR TOZALAKA PENZA DES AVEUGLES SPIRITUELS TOMONI
PASI MINGI NA BA NDEKO OYO BAYEBAKA MOSALA WANA YA KO SIMBAKA BA BIKILA KILA TOYEBAKA TE BAZALAKA KOSOMBA BISO NA KAMUA BA CADEAUX OYO BAZALAKA KOPESA BISO NA BA FAMILLES TOMONI PASI NA BA
PROBLEMES YA BA FREINAGE ET BLOCAGES TALA LOKOLA NDEKO OYO SANGO EPANZANAKA MOKILI MOBIMBA UN CERTAIN ADO MAKOLO IL FAUT BOMONA BA DEGATS NINI ASALA NA LIBOTA NA YE KO FREINER BA COUSINS ET BA
SACRIFICES MISUSU OYO ESUKAKA KAKA NA LIWA TANGO TOZALAKI NANU MISO MOLILI OH ADO MAKOLA  REAGEN BA KOMBO KILI KILI MAIS AZALI MOTO OYO ASIMBAKAK KOKO NA MAGIE, EN FAIT BAZALI NA BANGO BA
ESPECE WANA EZALI KAKA QUARTIER OYO OTANGI TE NAYEBAKA LISUSU TYPE MOKO BAZALAKA KOBENGA PIMS OYO AZALAKA NA LOKOLO YA KOPOLA AZALAKA PE PRESIDENT YA BILIMA MAIS TALA NDENGE AZALAKA KOPANZA
MBONGO AYA AWA NA POTO ALALA NA SUKA NA BA HOTEL MAIS SUKA NA YE MES CHERES FRERES ET SOEURS MAWA A BRAZAVILLE TELLEMENT AZUELAKA KISI NA YE KUNA TALA NDENGE SATAN A RIDICULIZAKI YE NA LOPANGO
AKOLA KUTU WC YA PAMBA OKOTA TE ET BONGO POMBI CHAQUE FOIS KOKATA SUITE YA BA NYONGO MAIS AZALI KOKABA MBONGO NA BALA BALA MOKOLO PAPA NA YE AKUFAKI ABETISI WENGE MUSICA EST CE BANINGA NA NGAYI
TOTALA NANU TANGO TATA NA YE AZALAKA NA BOMOYI EST CE AZALAKA KOKENDE BA CONCERT YA WENGE , MAIS POURQUOI PAS KOBENGISA BATU YA MUSIQUE YA NZAMBE BAYA PONA LIWA YA PAPA NA YO BANDEKO NA NGAYI
BATU OYO BAZALI EBELE ET AWA NA POTO NA LONDRES MOTO NINI AYEBI LISOLO YA TONTON jACQUES TE ET BONGO AVANT AKUFA SATA ASAMBUISAKA YE MES FRERES BO S'ASSOCIAKA JAMAIS NA SATAN AKOMONISA YO PASI NA
SUKA KANGAMA NA YO KAKA NA NZAMBE ATA EZALI KOWUMELA MAIS YEBA KAKA QUE UN JOUR EKOYA ET PUIS OKOSEPELA TOLUKA BISIKA YA SATAN TE PO YE MAKAMBO NA YE ETONDA BA CONDITIONS O BOSIBANA NA MAMAN OYO
ABOTA YO O OSIBA MUANA NA YO MOKO YA MUASI O OMELAKA BA REGLES YA MUANA NA YO ETC,,,, OH CHAQUE 2 HEURES DU MATIN IL FAUT OKENDEKE KOTIKA BA FLEUR NA PIERRE TOMBALE YA SONGOLO MAIS IL FAUT PARTIR
A PIED MAIS BISIKA YA LE ROI DE ROIS KUNA CONDITION EZALAKA NA YANGO TE PAMBA TE AZALI NZAMBE YA BOLINGO  AVANT OLALA OTANGI ATA CHAPITRE MOKO YA LIVRE YA pSAUME EKOZALA KAKA ESENGO NA MISO
NA YE

Jules 04/04/2012 16:05


Liwa ntalo mingi na miso ya Nzambe Mokonzi...


Mokolo ya mariage ya Getou Salay na universitaire moko boye, Getou aliyaka coin akeyi na ye komikosia "prévenue" epayi ya Big Boss, elingi koloba Getou Salay akebisaki déjà Djo oyo ya "je le
connais" ke alingi na ye te, lokola famille elingaki ebalisa ye na makasi, po na kolongola ye na kati ya muvema ya ndule, alors muana ya Mama Bodouin apanzaki makita jour ya mariage, Getou Salay
bongola motema.... eloba ye moko Big Boss. Oyebi ke Big Boss aliya ba grand NKOUBA na ba cachot ya ba GD likolo ya nzoto ya Getou Salay, alors Yankee nini oyo akolinga eloko omoneli pasi ya
marque na marque Djo mosusu aya ko DONDUA na yango, nionso oyo ekomama na awa na Mboka Mosika, isifi o fouiller na ba archives ya blog...


Histoire ya MBOKA YA SIKA ou MBOKA SIKA, soit Dendale na Ngiri-ngiri, surtout Dendale (actuel Kasa-vubu), fouiller kaka awa na blog Mboka Mosika okomona ekomama ke maladi ya liboma to mpasi ya
moto, ezalaki courant na ba habitants ya ba communes oyo mibale na époque coloniale, pourquoi wana nde le vrai problème....


Kala mingi te, mingongo ekawukaki biso na lisolo ya ba Généraux mpe ba mvama ya deuxième république, bref ya tangu ya Vieux Seskoul, likambo ya KINDOKI, ba nkisi, ba magie, na ba pratiques
kili-kili ya molili to ba sciences occultes, soki omeki kosala paraléllisme entre FOLIE na Dendale na Ngiri-ngiri na Bokonzi ya Nkisi ya 2e République, okomona ke ba généraux pe ba mvama ya 2e
république bazalaki ba petits-frères directs ya batu ya génération ya ba communes oyo (ezali kaka référence, kasi il fo ko étendre yango na niveau national).


Tangu na tangu ezalaka na makambu na yango, lelo monde ekomi ya ba COOP, kasi na tangu ya kala ezalaki ndenge wana, il fo kokende kosimba qlq chose epayi ya ba Sinangalé..., oyo Franco Luambo
alobaki na ndeko na ye Vieux Lunkunku Sampu, mon frère depuis nabuaki ba PROTECTIONS na ngai babandi komeka ngai...


Oyo ezali kaka introduction nasali mpo na partie oyo ndeko Kinzonzi  alobi na sujet Mpungu na fonctionnement ya ba familles na Afrique.